სამკურნალო ნაყენის დამზადება

ბუნებრივი ელექსირის რეცეპტი თავის ტკივილის სამუდამოდ დასავიწყებლად: ჯადოსნური წვეთები

478
(განახლებულია 21:46 14.01.2021)
ეს არის საშუალება, რომელიც სამუდამოდ დაგავიწყებთ თავის ტკივილს, ვინაიდან თავის ტვინში სისხლის მიმოქცევას აუმჯობესებს.

სწორედ სისხლის ცუდი მიმოქცევაა უფრო ხშირად თავის ტკივილის მიზეზი, რაც ადამიანს ხანდახან სიცოცხლესაც კი აბეზრებს.

რაღა თქმა უნდა, არსებობს არაერთი პრეპარატი ამ პრობლემის მოსახსნელად, მაგრამ ჩვენ მაინც გადავწყვიტეთ გაგაცნოთ ბუნებრივი და უბრალო რეცეპტი, რომელიც რამდენიმე წუთში გაგიქრობთ მტანჯველ ტკივილს.

ინგრედიენტები

  • ვალერიანის ნაყენი - 100 მლ
  • ევკალიპტის ნაყენი - 100 მლ
  • იორდასალამის (პეონის) ნაყენი - 50 მლ
  • შავბალახას (пустырник) ნაყენი - 100 მლ
  • ბაღის პიტნის ნაყენი - 50 მლ
  • კუნელის ნაყენი - 100 მლ
  • მიხაკი - 10 ც
  • თაფლი - 1 სუფრის კოვზი
  • დაფქული კოჭა (ჯინჯერი, ჯანჯაფილი) - 10 გ

მომზადების წესი

მოათავსეთ ყველა ეს ინგრედიენტი მუქი ფერის შუშის ჭურჭელში და დადგით ბნელ ადგილზე 25 დღის განმავლობაში. ხანდახან შეანჯღრიეთ.

ამ ვადის გასვლის შემდეგ ნაყენი გადაწურეთ.

მიიღეთ 25-25 წვეთი დღეში ორჯერ — დილით და საღამოს, ჭამამდე 30 წუთით ადრე.

გისურვებთ ჯანმრთელობას!

 

478
თემები:
სასარგებლო რჩევები (449)
პაციენტები რეანიმაციულ განყოფილებაში

თუ კორონავირუსი გადაიტანეთ: ექიმები ასახელებენ „ღრმა შეცდომას“, რომელსაც ხშირად ვაწყდებით

102
(განახლებულია 13:32 28.01.2021)
ექიმები კორონავირუს-გადატანილ პაციენტებს „ღრმა“ შეცდომაზე მიუთითებენ და აუცილბლად გასათვალისწინებელ რეკომენდაციებს აძლევენ

თბილისი, 28 იანვარი — Sputnik. პაციენტებმა, რომლებმაც კორონავირუსი გადაიტანეს, არ უნდა იჩქარონ ინტენსიური ფიზიკური დატვირთვა და ასევე ვაქცინაციის ჩატარება, აცხადებენ ექიმები.

იმუნოლოგი ილია კუკინი სერიოზულ შეცდომად მიიჩნევს იმ ფაქტს, რომ ზოგი დაავადება–გადატანილი ყველა ღონეს ხმარობს, რომ სწრაფად დაუბრუნდეს ავადმყოფობამდელ ფიზიკურ მდგომარეობას.

„ეს უკიდურესად საშიშია და მიუღებელი. ვირუსის შემდეგ თქვენი იმუნიტეტი ჯერ კიდევ სუსტია, თქვენი ორგანიზმი ჯერ კიდევ არ არის იმ მდგომარეობაში, რომ ასეთ დატვირთვებს გაუძლოს. <...> ეს არის ერთ-ერთი ყველაზე ღრმა შეცდომა“, — აღნიშნა ექიმმა.

ამასთან სპეციალისტი აზუსტებს, რომ ფიზიკურმა გადატვირთვამ შეიძლება პოსტკოვიდური გართულებები და ხელახალი დაავადებაც კი გამოიწვიოს.

ექიმის თქმით, COVID-19-ის დროს ჯანმრთელი უჯრედები ენერგიის მომატებულ რაოდენობას ხარჯავს, ამიტომ აუცილებელია, რომ ორგანიზმს აღსადგენად დრო მივცეთ.

ინფექციოლოგი ნიკოლაი მალიშევი კი აცხადებს, რომ COVID-19-ის საწინააღმდეგო ვაქცინაციის ჩატარება კორონავირუსული ინფექციისგან გამოჯანმრთელებისთანავე საჭირო არ არის.

სპეციალისტის აზრით, ამ კატეგორიის ადამიანებს ვაქცინაცია დაავადებიდან 6-9 თვის შემდეგ უნდა ჩაუტარდეთ.

სამეცნიერო კვლევების თანახმად, მიუხედავად იმისა, რომ გამოჯანმრთელების შემდეგ ანტისხეულების დონე ორგანიზმში თანდათან იკლებს, ეს სულაც არ ნიშნავს უჯრედული იმუნიტეტის ან უჯრედული მეხსიერების სრულ დაკარგვას. ამ პერიოდში ხელახალი ინფიცირება საკმაოდ იშვიათია.

ამასთან ექიმები კორონავირუს–გადატანილებს ურჩევენ, რაციონში დიდი რაოდენობით ანტიოქსიდანტები შეიტანონ, რომლებიც გვხვდება, მაგალითად, მწვანე ჩაიში ან ციტრუსებში.

102
თემები:
ექიმი გირჩევთ
ექიმი და სმენადაქვეითებული პაციენტი

ამწვავებს ამინდის ცვალებადობა: ექიმმა დაასახელა დაავადებები

155
(განახლებულია 21:51 27.01.2021)
ირკვევა, რომ ამინდის ცვლილებაზე ფაქტობრივად ყველა ადამიანის ორგანიზმი რეაგირებს, თუმცა გარკვეული დაავადებების მქონეებს გართულებები ეწყებათ.

თბილისი, 27 იანვარი — Sputnik. არსებობს გარკვეული დაავადებები, რომელთა არსებობის შემთხვევაში ადამიანებმა ამინდის ტემპერატურული ცვლილების დროს შესაძლოა თავი ცუდად იგრძნონ, აცხადებს თერაპევტი ლუდმილა ლაპა.

„რისკ-ჯგუფებია გულ-სისხლძარღვთა დაავადებების მქონე ადამიანები, ინფარქტ- და ინსულტ-გადატანილები, ბრონქული ასთმით, ქრონიკული ბრონქიტით, ტონზილიტით, რინიტით დაავადებულები. ყველა ეს დაავადება მწვავდება სწორედ მაშინ, როცა ამინდი იცვლება“, — თქვა ლაპამ.

მისი განმარტებით, ასეთი რამ — რეაქცია ამინდის ცვლილებაზე ფაქტობრივად ყველა ადამიანში ხდება, თუმცა ჯანმრთელებში ეს პროცესი შეუმჩნევლად მიმდინარეობს, ხოლო ქრონიკული დაავადებების მქონე პაციენტებს სხვადასხვა გართულებები უვითარდებათ.

როგორც ლუდმილა ლაპა აცხადებს, დაავადებები ადამიანის სიხლძარღვთა სისტემის ტემპერატურის ცვალებადობაზე რეაქციის გამო მწვავდება. ასეთ დროს აუცილებელია მიმართოთ ექიმს, რათა დანიშნულება მიიღოთ და გარკვეული თერაპიული კურსი ჩაიტაროთ. 

 

155
თემები:
ექიმი გირჩევთ
ანზორ თამარაშვილი

უნიკალური ლექსიკონის ავტორი ქართველი, რომელმაც ნოტების მექანიკური საბეჭდი მანქანა შექმნა

0
(განახლებულია 14:53 28.01.2021)
 შესაძლოა ყველამ არ იცოდეს, რომ საქართველოში გამოიცა „მუსიკის ენციკლოპედიური ლექსიკონი“, რომელსაც ანალოგი არ აქვს. მისი ავტორი მუსიკოსი, ხელოვნებათმცოდნე და პედაგოგი ანზორ თამარაშვილია.

ბატონი ანზორი რესპუბლიკური და საკავშირო ფესტივალების მრავალგზის ლაურეატია და დაჯილდოებულია ღირსების ორდენით.  მისი ბიოგრაფია შეტანილია წიგნში „საქმიანი და გამოჩენილი ადამიანები მეოცე საუკუნის ბოლო ათწელულში“, რომელიც 2002 წელს გამოვიდა. ერთი სიტყვით, ბატონი ანზორი თავისი დიდი წინაპრის, მიხეილ თამარაშვილის ღირსეული შთამომავალია.

იზა ვეფხვაძე და ანზორ თამარაშვილი
იზა ვეფხვაძე და ანზორ თამარაშვილი

ამ უნიკალურ წიგნში მისი ათი წლის შრომაა ჩადებული. დარწმუნებული ვართ, რომ „მუსიკის ენციკლოპედიური ლექსიკონი“ არა მხოლოდ მუსიკოსების სამაგიდო წიგნი გახდება, არამედ ყველა განათლებული ადამიანის ინტერესსაც გამოიწვევს.

ანზორ თამარაშვილი
ანზორ თამარაშვილი

  - ბატონო ანზორ, იმისთვის, რომ მკითხველს სრულად გავაცნოთ თქვენი პიროვნება, გაიხსენეთ ის გზა, რომელიც პროფესიონალურ საქმიანობამდე განვლეთ ...

- მუსიკასთან შეხება ბავშვობიდან მაქვს, კარგი ხმა მქონდა და სიმღერა დიდ სიამოვნებას მანიჭებდა. მოგვიანებით წარმატებით გამოვდიოდი სხვადასხვა კონცერტებზე. აქედან გამომდინარე, გადავწყვიტე მუსიკას გავყოლოდი.1965 წელს ვინაიდან ვოკალური განყოფილება არ იყო, თბილისის მხატვრული თვითშემოქმედების კულტურულ-საგანმანათლებლო სასწავლებელში საგუნდო-სადირიჟორო განყოფილებაზე ჩავაბარე. თუმცა იქ ვოკალის გაკვეთილებსაც  გავდიოდით. შემდეგ დავამთავრე თბილისის ზაქარია ფალიაშვილის სახელობის მეორე სამუსიკო სასწავლებელი. მოგვიანებით კი თბილისის კულტურისა და ხელოვნების სახელმწიფო უნივერსიტეტის ხელოვნებათცოდნეობის ფაკულტეტი. რადგან საოპერო ხმა მქონდა, ამიტომ კლასიკური მუსიკით ვიყავი გატაცებული. სწავლის პერიოდში გამოვდიოდი აკადემიურ კონცერტებზე, სადაც რომანსებს და სხვადასხვა ოპერებიდან ნაწყვეტებს ვასრულებდი.

ანზორ თამარაშვილი სცენაზე
ანზორ თამარაშვილი სცენაზე

- თბილისის ოპერის დასში როგორ მოხვდით?

- ჩვენთან თბილისის ოპერის დირიჟორი, ბატონი რევაზ ხურცილავა ასწავლიდა. როცა ის ჩემი მონაწილეობით ერთ-ერთ კონცერტს დაესწრო, მითხრა, რომ შენი ხმა ჯანსუღ კახიძეს უნდა მოვასმენინოო. როცა ჯანსუღმა მომისმინა, ოპერის თეატრში იმ დღესვე ჩამრიცხეს. ჩემს სიხარულს საზღვარი არ ჰქონდა. ეს იყო ყველაზე გამორჩეული პერიოდი ჩემს ცხოვრებაში, რადგან ურთიერთობა მქონდა ცნობილ მომღერლებთან, რეჟისორებსა და კომპოზიტორებთან, რომლებისგანაც ბევრი ვისწავლე. 1967 -1978 წლებში მონაწილეობა მივიღე მოსკოვში  გამართულ ქართული კულტურისა და ხელოვნების დეკადაში.

ანზორ თამარაშვილი უცხოეთში კოლეგებთან ერთად
ანზორ თამარაშვილი უცხოეთში კოლეგებთან ერთად

- სამხედრო სამსახურის შემდეგ, თქვენ საცხოვრებლად გადახვედით მესხეთში, სადაც ადგილობრივი ფოლკლორის აღდგენაზე დაიწყეთ მუშაობა...

- დიახ, ჯარის შემდეგ მუშაობა გავაგრძელე სამცხე-ჯავახეთში, სადაც საგუნდო ხელოვნების განვითარების საქმეში გარკვეული წვლილი შევიტანე. წლების მანძილზე ვმუშაობდი მესხური სასიმღერო ფოლკლორის აღდგენა-გამომზეურების საკითხებზე. აქტიურად ვმონაწილეობდი ექსპედიციებში და ამავე დროს ბევრ საგუნდო კოლექტივს ვხელმძღვანელობდი. 1985 წელს ჩემი ხელმძღვანელობით დაიდგა კომპოზიტორ შოთა ჯოჯუას ერთმოქმედებიანი საბავშვო ოპერა „დათვის წვეულება“.  შემდგომ წლებში ახალციხის უნივერსიტეტში მუსიკალურ აღზრდას ვასწავლიდი. ახალციხის სამუსიკო სასწავლებელში ჯერ სასწავლო ნაწილის გამგე, შემდეგ დირექტორი ვიყავი. ვკითხულობდი ლექციებს საგუნდო-სადირიჟორო განყოფილებაზე.

ანზორ თამარაშვილი და ვაჟა აზარაშვილი
ანზორ თამარაშვილი და ვაჟა აზარაშვილი

- სრულყოფილ ლექსიკონამდე თქვენ მისი მოკლე ვერსია გამოეცით, ამ წიგნზე მუშაობის დაწყების წინაპირობა რა გახდა?

 -ერთერთ სახელმწიფო გამოცდის დროს, კომისიის თავმჯდომარემ მითხრა: მართალია, ქართულ ენაზე ლიტერატურა არ გვაქვს, მაგრამ იქნებ, მოახერხოთ, რომ მოსწავლეს ამა თუ იმ ნაწარმოების ავტორზე მოკლე ინფორმაცია მაინც მიაწოდოთო. სწორედ იმ დღიდან დავიწყე ამ თემაზე ფიქრი და მუშაობა. 1999 წელს გამოვეცი მოკლე მუსიკალური ლექსიკონი, რომელიც არ იყო სრულყოფილი. ახალ წიგნზე მუშაობისთვის საჭირო იყო გამოცდილი რედაქტორის ნახვა. ცნობილი მეცნიერის, რეზო ბარამიძის დახმარებით გავიცანი მუსიკისმცოდნე, ბატონი გულბათ ტორაძე, რომელთანაც ცხრა წელი ვიმუშავე. როცა კულტურის სამინისტროს მიერ გამოცხადებულ კონკურსზე ჩვენმა პროექტმა გაიმარჯვა, 2005 წელს, კულტურის სამინისტროს დაფინანსებით, კრებულის მეორე ვერსია გამოვიდა. ათი წლის მუშაობის შემდეგ კი ლექსიკონის უკვე მესამე, შევსებული და შესწორებული ვერსია გამოვეცით.

ანზორ თამარაშვილის წიგნი
ანზორ თამარაშვილის წიგნი

- ლექსიკონის სრულყოფილი ვერსია რითია გამორჩეული?

- წიგნი 408 გვერდიანია და მასში შესული თემებიდან გამოვყოფდი „ქართულ მუსიკას“, სადაც ქართული მუსიკის შესახებ თითქმის ყველა საჭირო ფაქტია თავმოყრილი. საბოლოოდ ლექსიკონში ისეთი თემებიც მაქვს შეტანილი, რომელიც არა მხოლოდ პროფესიონალი მუსიკოსებისთვის იქნება საინტერესო, არამედ მათთვისაც, ვისაც უბრალოდ უყვარს მუსიკა.

ანზორ თამარაშვიალი ქალიშვილთან ერთად ოპერაში
ანზორ თამარაშვიალი ქალიშვილთან ერთად ოპერაში

- შეგიძლიათ ჩვენი მკითხველისთვის ლექსიკონში შესული საინტერესო და არც ისე ცნობილი ფაქტები გაიხსენოთ?

- გავიხსენებ ფაქტს, რომელიც კაპელ-მაისტერს, ვასილ თამარაშვილს ეხება. ის გახლდათ ფალიაშვილის მოსწავლე, რომელმაც ხალხური ორკესტრი ჩამოაყალიბა. მან 30 წელი მოანდომა ნოტების მექანიკური საბეჭდი მანქანის შექმნას. ნოტების პირველი ნიმუში 1936 წელს დაიბეჭდა. ის პროექტი მოსკოვის მანქანათმშენებლობის სამინისტრომ მოიწონა. ეს ამბავი 1941 წელს ხდებოდა, მოგეხსენებათ, მაშინ დაიწყო ომი და სამწუხაროდ ყველაფერი განადგურდა. კიდევ ერთ ფაქტს გავიხსენებ, რომელიც დღეს უკვე ცნობილია. ადრე ყველამ იცოდა, რომ ბოროდინი რუსი კომპოზიტორი იყო, მაგრამ აღმოჩნდა, რომ ის ეროვნებით ქართველის, პროფესიით ქიმიკოსის, ლუკა გედევანიშვილის (ლუკა გედეონოვის) შვილი ყოფილა. არადა, მანამდე, თავადის მსახურის, პორფირი ბოროდინის შვილად იყო დაწერილი. კომპოზიტორი სინამდვილეში ქართველი იყო, ეს ფაქტი დღეს რუსების მიერაც აღიარებულია.

ოპერის წინ შეხვედრაზე
ოპერის წინ შეხვედრაზე

- თქვენ პოლიტიკაშიც იყავით და ცნობილია, რომ არა ერთი ეროვნული მნიშვნელობის კანონს დაუჭირეთ მხარი...

- პოლიტიკაში კულტურის სასიკეთოდ მოვედი და თამამად ვიტყვი, როგორი სუფთა ხელებით მივედი, ისეთივე სუფთა ხელებით წამოვედი იქიდან. 1973 წელს არჩეული ვიყავი ახალციხის საქალაქო საბჭოს დეპუტატად. მოგვიანებით ახალციხის საკრებულოს წევრად, ხოლო 1999-2004 საქართველოს პარლამენტის წევრი ვიყავი. განათლებისა და კულტურის კომიტეტში ყოფნის დროს ყოველთვის ეროვნული მნიშვნელობის პროექტებს ვუჭერდი მხარს. სხვათა შორის, რომ არა პოლიტიკაში ჩემი ყოფნა, ეს წიგნიც არ დაიბეჭდებოდა, რადგან როცა საჭირო ინფორმაციას ვაგროვებდი, ყველა ბიბლიოთეკასა და დაწესებულებაში ხელი ადვილად მიმიწვდებოდა.

ანზორ თამარშვილი ოპერაში
ანზორ თამარშვილი ოპერაში

- თქვენ იტალიაში, მიხეილ თამარაშვილის იუბილეზე იყავით მიწვეული, რას გაიხსენებთ იმ მოგზაურობიდან?

- საერთოდ ჩემი დიდი წინაპრებით ძალიან ვამაყობ და ეს ბევრ რამეს მავალებს. სხვათა შორის, მიხეილს თავისი ოჯახი და ახლობლები ყურადღების გარეშე არასოდეს დატოვებია. ჩვენთვის დიდი პატივი იყო როდესაც მისი გარდაცვალებიდან 100 წლის აღსანიშნავ ღონისძიებაზე იტალიაში მიგვიწვიეს. ძალიანა საინტერესო შეხვედრები გვქონდა კარდინალებთან, ვატიკანის ბიბლიოთეკაში, სადაც მიხეილ თამარაშვილი წლების მანძილზე მოღვაწეობდა. სანტა მარინელაში იმ ტრიბუნაზე მომიწია გამოსვლა, სადაც თავის დროზე მიხეილი გამოდიოდა. შეხვედრებზე ჟღერდა სპეციალურად მომზადებული ქართული საგალობლები. ეს იყო ხუთდღიანი ზეიმი, რომელიც არასოდეს დამავიწყდება...

ანზორ თამარაშვილი და ვატიკანის ბიბლიოთეკებისა და არქივების საბჭოს პრეფექტი კარდინალი რაფაელე ფარინა
ანზორ თამარაშვილი და ვატიკანის ბიბლიოთეკებისა და არქივების საბჭოს პრეფექტი კარდინალი რაფაელე ფარინა

- თქვენი ბიოგრაფია შესულია 2001 წელს გამოცემულ წიგნში „ვინ ვინაა საქართველოში“, თავად რას იტყვით: ვინ არის ანზორ თამარაშვილი?

- დინჯი, წყნარი, გაწონასწორებული კაცი, რომელმაც მთელი ცხოვრება ხელოვნებას შეალია და რომლისთვისაც მუსიკა მთავარი სულიერი საზრდოა...

 

0