პრემიერი გიორგი გახარია

„მეც ვიქნებოდი თამაშზე“: პრემიერმა საქართველოს ნაკრების გულშემატკივარი გაამხნევა

49
(განახლებულია 20:13 07.10.2020)
ამ მატჩს დიდხანს ელოდებოდნენ საქართველოში. ათობით ათასი გულშემატკივარი ბოლო დრომდე ოცნებობდა „დინამო არენის“ ტრიბუნებზე ადგილის დაკავებაზე.

თბილისი, 7 ოქტომბერი – Sputnik. გულშემატკივრისთვის რომ ნება დაერთოთ, დასწრებოდნენ საქართველოსა და ბელარუსის საფეხბურთო მატჩს „დინამო არენაზე“, პრემიერ-მინისტრიც მათ შორის იქნებოდა.

როგორც პრემიერმა გიორგი გახარიამ განაცხადა, ქართველი გულშემატკივრები, პოლიტიკოსებისგან განსხვავებით, ძალიან დიდი პასუხისმგებლობით იქცევიან და პოლიტიკოსებს მათგან ბევრი რამის სწავლა შეუძლიათ.

„სამწუხაროდ, უნდა ვაღიაროთ, რომ ფეხბურთის ჩვენი გულშემატკივრები ბევრად უფრო მაღალი სამოქალაქო პასუხისმგებლობით არიან აღჭურვილი, ვიდრე ბევრი პოლიტიკოსი. ხშირად პოლიტიკური პროცესი მიმდინარეობს ისე, რომ ელემენტარული წესები, რომელზეც პოლიტიკოსი მაგალითი უნდა იყოს სხვებისთვის, პირბადის ტარებისა და დისტანციის ნაწილში, რაც რთული არ არის, ზოგიერთი პირიქით აკეთებს ამას, გამაღიზიანებლად. მაგრამ, არ აქვს ამას მნიშვნელობა, დარწმუნებული ვარ, ამას ჩვენი მოქალაქეები არჩევნების დღეს შესაბამისად შეაფასებენ. მთავარია, ამან ეპიდემიურად არ გაგვირთულოს მდგომარეობა“, – განაცხადა გახარიამ.

მან აღნიშნა, რომ ქვეყანაში ჯერ კიდევ მოქმედებს ღია სივრცეში 200-ზე მეტი ადამიანის შეკრების აკრძალვა. ამიტომ ეპიდემიოლოგებსა და ხელისუფლებას, როდესაც მატჩის მაყურებლის გარეშე ჩატარება გადაწყვიტეს, ამის გათვალისწინება მოუწია.

„200 ადამიანზე მეტის შეკრების შეზღუდვა არსებობს, მათ შორის ღია სივრცეში; აუცილებლად პირბადე და დისტანცია უნდა იყოს დაცული. 16 ათასი ადამიანის ერთ სივრცეში სტადიონზე ყოფნა, თუნდაც ეს ღია იყოს, რამდენადაც მძიმე უნდა იყოს, შეზღუდულია. მე მესმის მათი გულგატეხილობა, მეც ასე ვარ“, – განაცხადა გახარიამ.

პრემიერის თქმით, ფეხბურთელები მოედანზე იმ ენერგიასა და მუხტს გრძნობენ, რომელიც დაგროვდა ქვეყანაში და თამაშის დღეს ეს მათ გამარჯვებაში დაეხმარება.

უეფას ერთა ლიგის ნახევარფინალი საქართველოსა და ბელარუსის ნაკრებებს შორის თბილისში 8 ოქტომბერს „დინამო არენაზე“ გაიმართება. მატჩს, საკოორდინაციო საბჭოს გადაწყვეტილებით, მაყურებელი არ დაესწრება.

49
თემები:
სპორტის ამბები (861)
წყალბურთი

ცნობილი გახდა თბილისის „დინამოს“ წყალბურთელების მეტოქეები ჩემპიონთა ლიგაში

19
(განახლებულია 22:28 20.10.2020)
პირველ თამაშში „დინამო“ დაუპირისპირდება საკვალიფიკაციო რაუნდიდან გასულ გუნდს, შემდეგ „ბარსელონეტას“, ხოლო დასკვნით დღეს – „იადრანს“.

თბილისი, 20 ოქტომბერი – Sputnik. თბილისის „დინამოს“ წყალბურთელებმა ახალი სეზონის ჩემპიონთა ლიგაში თავისი მეტოქეების ვინაობა შეიტყვეს.

რომში გამართული კენჭისყრის შედეგებით, ქართული გუნდი მოხვდა В ჯგუფში, სადაც ასევე არიან გუნდები: „იადრანი“ (მონტენეგრო), „ვასპო ჰანოვერი“ (გერმანია), „ბარსელონეტა“ (ესპანეთი) და „ფერენცვაროში“ (უნგრეთი). კიდევ ერთი კლუბი საკვალიფიკაციო რაუნდის შედეგად გაირკვევა.

მომდევნო ეტაპზე, რვა გუნდის ფინალში თითოეული ჯგუფიდან ოთხ-ოთხი გუნდი გადის. აღსანიშნავია, რომ „ბარსელონეტა“ და „ფერენცვაროში“ ჯგუფის მკვეთრად გამოხატული ფავორიტები არიან, ხოლო „ვასპო ჰანოვერმა“ ფინალში ადგილი უკვე მოიპოვა, რადგან ტურნირის ეს ნაწილი სწორედ ჰანოვერში გაიმართება.

В ჯგუფის პირველი მატჩები 15-18 დეკემბერს ბუდაპეშტში ჩატარდება. სასტარტო თამაშში „დინამო“ კვალიფიკაციიდან გასულ გუნდს შეხვდება, შემდეგ „ბარსელონეტას“, ხოლო დასკვნით თამაშში – „იადრანს“.

ჩემპიონთა ლიგის წინა გათამაშებისას თბილისის „დინამოელებმა“ გამართეს 10 მატჩი, რა დროსაც ცხრა შეხვედრა წააგეს და მხოლოდ შინ საფრანგეთის „მარსელს“ მოუგეს (15:12).

19
თემები:
სპორტის ამბები (861)
რაგბი. საქართველოსა და ბელგიის ნაკრებების დაპირისპირება

რაგბი: საქართველო–რუსეთის შეხვედრა ისევ გაურკვეველი ვადით გადაიდო

19
(განახლებულია 18:41 20.10.2020)
„რაგბი ევროპა“ მატჩების ჩატარების თარიღს სამედიცინო ორგანიზაციებთან კონსულტაციების შემდეგ დანიშნავს.

თბილისი, 20 ოქტომბერი – Sputnik. კორონავირუსის პანდემიით გამოწვეული მიზეზების გამო 2020 წელს დაგეგმილი რაგბის სანაკრებო მატჩები გაურკვეველი ვადით გადაიდო. ინფორმაციას „რაგბი ევროპა“ (RUGBY EUROPE) ავრცელებს.

გადადებულ მატჩებს შორისაა საქართველოსა და რუსეთის დაპირისპირებაც, რომელიც მიმდინარე წლის 1 ნოემბერს უნდა გამართულიყო.

„რაგბი ევროპის“ ცნობით, მატჩების ჩატარების თარიღს ორგანიზაცია პროფკავშირებთან და შესაბამის სამედიცინო ორგანიზაციებთან კონსულტაციების შემდეგ დანიშნავს.

„რაგბი ევროპის“ პრეზიდენტი ოქტავიან მორარიუ შექმნილ ვითარებაზე საუბრობს და ამბობს, რომ ისინი იძულებული არიან უახლოეს მომავალში გასამართი ნაკრებების შეხვედრები გადადონ.

„უნდა გავუფრთხილდეთ მოთამაშეების, გულშემატკივრებისა და რაგბიში დასაქმებული ადამიანების ჯანმრთელობას. სანამ სათამაშოდ უკეთესი პირობები არ იქნება, მოთმინება გვმართებს“, – განაცხადა ოქტავიან მორარიუმ.

ქართველ მორაგბეებს 2020 წლის ბოლო ტურის მატჩი რუსეთთან უნდა გაემართათ.

თავდაპირველად ევროპის ჩემპიონატის ჯგუფურ ეტაპზე ლევან მაისაშვილის გუნდი „დათვებს“ 2020 წლის 14 მარტს უნდა შეხვედროდა, თუმცა მსოფლიოში კორონავირუსისგან გამოწვეული მდგომარეობის გამო მატჩი 1 ნოემბრამდე გადაიდო. 

სატურნირო თვალსაზრისით ქართული გუნდისთვის რუსეთის ნაკრებთან შეხვედრას არანაირი მნიშვნელობა არ აქვს, რადგან ის ევროპის ერთა თასის გამარჯვებული ვადამდე გახდა – ზედიზედ მესამედ და მეთორმეტედ ისტორიის განმავლობაში.

საქართველოს რაგბის ნაკრებს 2020 წლის 7 მარტის შემდეგ ოფიციალური შეხვედრა არ ჩაუტარებია.

„რაგბი ევროპის“ ჩემპიონატის ჯგუფში ჩვენი ნაკრები აბსოლუტური შედეგით (4-დან 4 გამარჯვება) პირველ ადგილს იკავებს.

19
თემები:
სპორტის ამბები (861)
გიორგი გამთენაძის და გიორგი ყვავაძის მიერ მოხატული ტყიბულის წმინდა გიორგის სახელობის ეკლესია

საეკლესიო კალენდარი: 21 ოქტომბერი

0
(განახლებულია 02:22 21.10.2020)
საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესია 21 ოქტომბერს ღირსი პელაგიას, ღირსი ტაისიას და წმიდა მოწამე პელაგია ქალწულის ხსენების დღეს აღნიშნავს.

Sputnik საქართველო გიამბობთ ვინ იყვნენ ეს ადამიანები და რატომ არიან მოხსენიებულნი საეკლესიო კალენდარში.

ღირსი პელაგია

ღირსი პელაგია ედესელმა ეპისკოპოსმა ნონემ მოაქცია ქრისტიანობაზე. ნათლისღებამდე იგი პალესტინის ანტიოქიის მოცეკვავეებს ხელმძღვანელობდა, ძალიან მდიდარი იყო და თავაშვებულად ცხოვრობდა.
ერთხელ მდიდრულად ჩაცმულმა პელაგიამ ჭაბუკებისა და ყმაწვილქალების გუნდთან ერთად ჩაიარა ტაძრის წინ, რომლის კარებთანაც მღვდელმთავარი ნონე იჯდა და ხალხს მოძღვრავდა. მორწმუნეებმა თვალი აარიდეს ქალაქში ცნობილ მეძავს, ნონე კი დიდხანს გასცქეროდა მას. წმიდანმა შემოკრებილებს მიანიშნა იმაზე, თუ როგორ გულმოდგინედ ზრუნავდა ეს ქალი საკუთარ გარეგნობაზე და სხეულის მორთვა-მოკაზმვაზე, თან მწუხარედ დაამატა, ჩვენ, ქრისტიანები ნაკლებად ვესწრაფვით ჩვენი სულების სინანულის ცრემლებით განბანას და სათნოებებით შემკობასო.

ნონემ შეიცნო პელაგიას სულის სიმაღლე და შემდგომ თავის სენაკში დიდხანს ლოცულობდა წარწყმედისაგან მის დასახსნელად.

მეორე დღეს, როცა მღვდელმთავარი ამბიონიდან საშინელ სამსჯავროსა და ცოდვილთა და მართალთა სულების საუკუნო მისაგებელზე ქადაგებდა, ტაძარში პელაგია შევიდა. ნონეს სიტყვებმა ნეტარი ღვთის შიშით აღავსო, გულშემუსვრილი და აცრემლებული მიეახლა მას და ნათლისღება სთხოვა. მონანულის გულწრფელობაში დარწმუნებულმა ეპისკოპოსმა მონათლა პელაგია და თან იმ საცთურებისა და ბრძოლების შესახებაც ესაუბრა რომელიც წინ ელოდება სიწმინდისაკენ მიმავალ ყოველ ადამიანს.

ღამით დემონი წარსდგა პელაგიას წინაშე და ცდილობდა, იგი უწინდელი ცხოვრებისკენ მიბრუნებაზე დაეყოლიებინა, მაგრამ წმიდანმა ილოცა, პირჯვარი გადაისახა და ეშმაკიც გაქრა. ნეტარმა დედამ მთელი თავისი ქონება შეკრიბა და მღვდელმთავარს მიუტანა, ამ უკანასკნელმა კი ურჩია, საუნჯე გლახაკებისთვის დაერიგებინა: „გონივრულად დაიხარჯოს ავად მოხვეჭილი“. ამის შემდეგ პელაგიამ იერუსალიმს მიაშურა და ელეონის მთაზე დამკვიდრდა. აქ წმიდანი დაყუდებით მოღვაწეობდა ბერი პელაგიუსის სახელით და მშვიდობით მიიცვალა დაახლოებით 457 წელს.

ღირსი ტაისია

ღირსი ტაისია მეძავის შვილი იყო და თვითონაც სიყმაწვილიდანვე ჩაეფლო გარყვნილებაში. საოცრად მომხიბლავი გარეგნობის წყალობით იგი მრავალს აცდუნებდა. ამ დროს ეგვიპტეში, ჰერაკლიის მონასტერში ცხოვრობდა ბერი პაფნუტი, რომელიც ბევრ შეცდომილს აყენებდა ცხონების გზაზე. როცა მან ტაისიას შესახებ შეიტყო, საერო ტანსაცმელი შეიმოსა, მივიდა მეძავთან და სთხოვა, ისეთ განკრძალულ ადგილას დაენიშნა მისთვის შეხვედრა, სადაც ვერც კაცი ნახავდა მათ და ვერც ღმერთი. ტაისიამ, რომლის სულში ჯერაც არ მინავლებულიყო ფიქრები უფალზე, ღიმილით უპასუხა, ეს შეუძლებელია, რადგან ღმერთი ყველგან არის და ყველაფერს ხედავსო. მაშინ ღირსმა მამამ გააცხადა თავისი ვინაობა, უფლის რჩეულს ცხადად წარმოუდგინა მისი ცოდვების სიმძიმე და ის აუტანელი სატანჯველები, რომელიც საუკუნო ცხოვრებაში მოელოდა მის მიერ ცდუნებული და წარწყმედილი ყოველი ადამიანის სულის სანაცვლოდ. ბერის სიტყვებმა შეძრა ცოდვილი ქალის სული, მის გულს კი ზეციური ნათელი მოეფინა. მან თავი მოუყარა მთელ თავის სიმდიდრეს, ქალაქის მოედანზე დაახვავა და საკუთარი ხელით დაწვა ნიშნად იმისა, რომ საჯაროდ აღიარებდა თავისი უწინდელი ცხოვრების სისაძაგლეს და ეს საუნჯე, როგორც გარყვნილების გზით მოგებული, გლახაკთათვის დარიგების ღირსადაც არ მიაჩნდა.

ღირსმა პაფნუტიმ წმიდანი დედათა მონასტერში მიიყვანა, სადაც იგი ვიწრო სენაკში დასახლდა და ყოველდღიურად მცირე სარკმლიდან აწვდიდნენ პურის ნატეხსა და მცირეოდენ წყალს. სამი წელი დაჰყო აქ ნეტარმა დედამ სრულ მარტოობაში. მკაცრი მარხვით გალეული უფლის რჩეული დაუდუმებლად იმეორებდა მოკლე ლოცვას: „შემოქმედო ჩემო, შემიწყალე მე“! ამასობაში პაფნუტიმ საოცარი სიბრალული იგრძნო მის მიმართ და ღირს ანტონი დიდს (ხს. 17 იანვარს) მიაშურა, რომ შეეტყო, შეუნდო თუ არა უფალმა ტაისიას. წმიდა ანტონიმ შეჰყარა თავისი მოწაფეები და მთელი ღამე მათთან ერთად ლოცვად იდგა. ბოლოს ერთ მათგანს - ღირს პავლეს (ხს. 7 მარტს და 4 ოქტომბერს) სასწაულებრივი ხილვით განეცხადა, რომ ტაისიას ცოდვები აღხოცილი იყო. პაფნუტი ჩავიდა სავანეში, სადაც წმიდა დედა მოსაგრეობდა და მას სენაკის კარები გაუღო. ტაისიამ მდაბლად წარმოთქვა, დაყუდებაში მინდა დავრჩეო, მაგრამ ნეტარმა ბერმა გამოსვლა უბრძანა. წმიდანი დამორჩილდა, თან თქვა: „ღმერთია მოწმე, იმ წუთიდან, როცა სენაკში შევედი, ჩემი ყველა ცოდვა თვალწინ მედგა და ცრემლად ვიღვრებოდი მათი შემყურე“. პაფნუტიმ უპასუხა: „სწორედ ამიტომ, და არა შენი დაყუდების სიმკაცრის გამო შეგიწყალა გულმოწყალე უფალმა“. ამის შემდეგ ტაისიამ მხოლოდ თხუთმეტი დღე იცოცხლა. იგი მშვიდობით შეერთო სასუფეველს დაახლოებით 340 წელს. ღირსი დედა უნდა განვასხვაოთ ნეტარი ტაისიასგან რომლის ხსენებას წმინდა ეკლესია 10 მაისს აღნიშნავს.

წმიდა მოწამე პელაგია ქალწული

წმიდა მოწამე პელაგია ქალწული, დიდებული გვარის ჩამომავალი, ანტიოქიაში ცხოვრობდა და მღვდელმოწამე ლუკიანეს (ხს. 15 ოქტომბერს) მოწაფე იყო. როცა, ქრისტიანთა დევნის დროს, მხედრები წმიდანის შესაპყრობად მივიდნენ, იგი მხოლოდ თხუთმეტი წლისა იყო. ნეტარმა მათ სთხოვა, ცოტა ედროვათ, თავად კი ლოცვად დადგა, უსჯულოთა ხელყოფისაგან დაცვა გამოითხოვა უფლისგან, შემდეგ კი სახლის ერდოდან გადმოეშვა და ადგილზევე განუტევა სული. ეს მოხდა IV საუკუნეში, როგორც ვარაუდობენ, 303 წელს.


მასალა მომზადებულია ღია წყაროებზე დაყრდნობით.

 

 

0